1.1. Disse købsvilkår sammen med de dokumenter, der henvises til i disse vilkår, er beregnet til at give information om SIA "Ravimar Nord" ("Sælger"), samt at beskrive vilkårene for køb og salg af varer ("Vilkårene") for personer, der er specificeret i punkt 5.1 i Vilkårene ("Køber"), og som køber varer ("Varer") i webshoppen på adressen www.24maxshop.dk.
1.2. Disse Vilkår finder anvendelse ved indgåelse af enhver aftale mellem Sælger og Køber om salg af Varer ("Aftalen"). Inden bestilling af Varer i webshoppen, bedes De venligst læse disse Vilkår omhyggeligt og sikre Dem, at De forstår dem korrekt. Bemærk venligst, at før afslutningen af en ordre, er Køberen forpligtet til at acceptere disse Vilkår og Privatlivspolitikken, og hvis Køberen nægter at gøre dette, er det ikke muligt at afslutte ordren og bestille Varerne.
1.3. Køberen opfordres til at udskrive disse Vilkår til fremtidig brug.
1.4. Vi gør Dem også opmærksom på, at disse Vilkår kan ændres i henhold til den procedure, der er fastsat i afsnit 6 i Vilkårene. Hver gang Varer bestilles, anbefales det at gennemgå Vilkårene, så Køberen er sikker på, at han/hun fuldt ud forstår, hvilke betingelser ordren vil blive gennemført under i det konkrete tilfælde. Disse Vilkår blev senest opdateret den 15. juli 2024.
1.5. Disse Vilkår og enhver Aftale mellem Sælger og Køber udarbejdes og indgås kun på nationalsproget.
2.1. Disse Vilkår finder anvendelse ved køb af Varer på adressen www.24maxshop.dk ("webshoppen"). Sælgeren er SIA "Ravimar Nord" – et lettisk selskab, behørigt registreret og opererende i Republikken Letland, med registreringsnummer: 40203466867, juridisk adresse: Siguldas nov., Sigulda, Dzērveņu iela 2B - 8, LV-2150. Oplysninger om Sælgeren indsamles og opbevares i – Registeret for Juridiske Personer, hvis opretholder er det statslige selskab "Registrų centras". Sælgerens CVR/Moms-nummer er LV40203466867.
2.2. Sælgerens kontaktoplysninger er angivet i afsnittet "Kontakt".
3.1. De Varebilleder, der er angivet i webshoppen, har en vejledende karakter. Selvom Sælgeren gør sit bedste for at sikre, at Farverne på Varerne afspejles så præcist som muligt, kan Sælgeren ikke garantere, at Køberens enhedsskærm præcist afspejler Varernes farver. Køberen forstår, at Varerne kan afvige ubetydeligt fra billederne. Endvidere kan Varebillederne i webshoppen vise Varens ekstra tilbehør eller komponenter, som ikke er inkluderet i pakken med den solgte Vare (Varens emballage er angivet i Vareannoncens afsnit "Information"). Varen anses for at være i overensstemmelse med tilbuddet, hvis den stemmer overens med den prøve, model og/eller beskrivelse, der er angivet i webshoppen.
3.2. Emballagen til transport af Varerne kan afvige fra det, der er vist på billederne i webshoppen. Ændring af Varens emballage for at sikre korrekt og sikker transport af Varen ændrer ikke Varen og/eller dens egenskaber og/eller funktioner, der er angivet i webshoppen.
3.3. Medmindre andet er angivet, er alle Varer, der tilbydes i webshoppen, tilgængelige. I tilfælde af at det ikke er muligt at sælge den bestilte Vare på grund af omstændighederne angivet i punkterne 5.10. og 9.5. i Vilkårene, informeres Køberen straks via e-mail eller andre kommunikationsmidler (telefonisk eller via SMS), og ordren for en sådan Vare annulleres.
3.4. Sælgeren har ret til at fastsætte en minimums- og/eller maksimumsordremængde for en specifik vare i en enkelt ordre.
4.1. Sælgeren behandler Køberens personoplysninger i overensstemmelse med Privatlivspolitikken. I betragtning af, at Privatlivspolitikken indeholder vigtige vilkår i Vilkårene, anbefaler vi Køberen at læse dem omhyggeligt og sikre sig, at alle bestemmelser i Privatlivspolitikken er forståelige og acceptable.
5.1. I denne webshop må Købere købe Varer:
a) Fysiske personer, der er fyldt 16 (seksten) år;
b) Juridiske personer.
5.2. Ved at acceptere disse Vilkår bekræfter Køberen, at han/hun har ret til at købe Varer i denne webshop.
5.3. Sælgerens fastsatte procedure for bestilling af Varer giver Køberen mulighed for at kontrollere og rette fejl, før den endelige ordre indsendes. Det anbefales, at Køberen læser og gennemgår den indsendte ordre omhyggeligt på hvert trin af ordreafgivelsen.
5.4. Aftalen mellem Køberen og Sælgeren anses for indgået i det øjeblik, Køberen har oprettet en Varekurv i webshoppen, angivet Køberens navn, efternavn (med latinske bogstaver) og leveringsadresse, præcist postnummer, valgt betalingsmetode og har læst disse Vilkår, trykker på knappen "Bestil" og betaler for ordren eller vælger den betalingsmetode, der er angivet i punkt 10.1. underpunkt b. i Vilkårene. Hvis ordren ikke betales, anses aftalen for ikke indgået. Sælgeren har ret til at kontakte Køberen ved hjælp af det telefonnummer eller den e-mailadresse, der er angivet i ordren, baseret på den indgåede aftale eller ved løsning af eventuelle uklarheder i forbindelse med aftalens opfyldelse.
5.5. Når Køberen indsender ordren og betaler den eller vælger den betalingsmetode, der er angivet i punkt 10.1. underpunkt b. i Vilkårene – sendes der en e-mail til Køberen, der bekræfter modtagelsen af ordren.
5.6. Ved forberedelsen af ordren sender Sælgeren Køberen en e-mail og/eller SMS, der informerer om, at Varerne er afsendt til Køberen eller er klar til afhentning i butikken (afhængigt af hvilken Vareleveringsmetode der er valgt).
5.7. Hver Aftale (ordre), der indgås mellem Køberen og Sælgeren, registreres og opbevares i webshoppens database.
5.8. Ved indgåelse af Aftalen accepterer Køberen, at en elektronisk moms-faktura med købsinformation vil blive sendt til den angivne e-mailadresse på købstidspunktet. Fakturaen sendes via e-mail på hverdage senest 6 (seks) arbejdsdage fra det øjeblik, Køberen modtager Varerne, eller Sælgeren overdrager Varerne til kureren (hvis Varerne leveres til Køberen ved brug af kurertjenester). Det skal bemærkes, at moms-fakturaen udstedes med datoen for overdragelsen af Varerne til kureren eller modtagelsen/overdragelsen af Varerne (afhængigt af hvilken Vareleveringsmetode der er valgt, og hvilken af Sælgerens leverandører der leverer Varerne i det konkrete tilfælde).
5.9. I tilfælde af, at Sælgeren ikke er i stand til at sælge Varen, f.eks. fordi Varen ikke er på lager, fordi Varen ikke længere markedsføres, eller på grund af en fejl i den pris, der er angivet i webshoppen, som specificeret i punkt 9.5. i disse Vilkår, informerer Sælgeren Køberen herom via e-mail eller andre midler (telefonisk eller via SMS), og ordren annulleres. I tilfælde af, at Køberen allerede har betalt for Varen, refunderer Sælgeren det betalte beløb inden for 14 (fjorten) kalenderdage.
6.1. Sælgeren har ret til at ændre disse Vilkår. Hver gang Varen bestilles, anvendes den på det tidspunkt gældende version af Vilkårene for indgåelse af Aftalen mellem Sælgeren og Køberen. Den version af Vilkårene, der var gældende på tidspunktet for Køberens ordre og blev sendt til Køberen sammen med ordrebekræftelsen, er gældende for ordrer, der er afgivet og ikke afsluttet, før de nye Vilkår træder i kraft.
6.2. Hver gang Vilkårene ændres i henhold til dette afsnit 6 i Vilkårene, informerer Sælgeren Køberen og meddeler, at Vilkårene er blevet ændret, og datoen for ændringen vil blive angivet i punkt 1.4. i disse Vilkår.
7.1. Køberen, der er en forbruger (fysisk person), har ret til at udøve fortrydelsesretten uden at angive en grund og ensidigt trække sig tilbage fra Aftalen ved at returnere de modtagne Varer – inden for den periode, der er angivet i punkt 7.3. i disse Vilkår. Denne bestemmelse betyder, at hvis Køberen inden for den nævnte periode ombestemmer sig eller af andre årsager beslutter at afvise Varen, har Køberen ret til at informere Sælgeren om sit ønske om at returnere Varerne til Sælgeren og modtage det betalte beløb tilbage.
7.2. Køberen (forbrugeren) kan ikke udøve fortrydelsesretten og kan ikke returnere Varer i de tilfælde, der er fastsat i punkt 22 i Ministerkabinettets regler nr. 255 af 20.05.2014 om "Regler for Fjernsalgsaftaler", hvis:
a) Varen er fremstillet efter Køberens anvisninger, eller Varen er tydeligt personaliseret (tilpasset Køberens personlige behov);
b) Varen hurtigt kan blive fordærvet, eller dens udløbsdato snart udløber;
c) Køberen har åbnet emballagen på Varer, som af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne ikke er egnet til at blive returneret;
d) Varen på grund af sin art er uigenkaldeligt blandet med andre genstande efter levering;
e) Køberen har åbnet forseglingen på lyd- eller videooptagelser eller computersoftware;
f) Der leveres aviser, tidsskrifter eller magasiner, bortset fra abonnementsaftaler.
7.3. Køberens ret til ensidigt at trække sig tilbage fra Aftalen inden for 14 dage, returnere Varerne til Sælgeren og modtage pengene ved at udøve fortrydelsesretten, gælder kun for forbrugere (fysiske personer) og opstår fra datoen for indgåelsen af Aftalen, som defineret i punkt 5 i Vilkårene. Kvalitetsvarer kan også returneres inden for en længere periode i visse af Sælgeren angivne tilfælde, hvor Sælgeren giver relevante oplysninger i forbindelse med salget af Varen.
7.4. Fristen på 14 dage for udøvelse af fortrydelsesretten tælles som følger:
a) Hvis der købes én Vare ved indgåelse af Aftalen – fra den dag, hvor Køberen eller en tredjepart, der ikke er transportøren (kureren) og er angivet af Køberen, har modtaget Varen;
b) Hvis Køberen i én ordre har bestilt flere Varer, der leveres separat – fra den dag, hvor Køberen eller en tredjepart, der ikke er transportøren og er angivet af Køberen, har modtaget den sidste Vare;
c) Hvis der leveres en Vare, der består af flere partier eller dele – fra den dag, hvor Køberen eller en tredjepart, der ikke er transportøren og er angivet af Køberen, har modtaget det sidste parti eller den sidste del af Varen;
d) For aftaler om regelmæssig levering af Varer – fra den dag, hvor Køberen eller en tredjepart, der ikke er transportøren og er angivet af Køberen, har modtaget den første Vare.
Hvis fristen udløber på en "officielt" fastsat helligdag i landet, kan fortrydelsesretten udøves indtil udgangen af den arbejdsdag, der følger efter den nævnte frist (inklusive denne dag).
7.5. For at udøve fortrydelsesretten skal Køberen informere Sælgeren om beslutningen om at trække sig tilbage fra Aftalen ved at sende eller indsende en relevant skriftlig meddelelse i fri form, der indeholder Køberens erklæring om tilbagetrækning fra Aftalen, eller ved at udfylde fortrydelsesformularen – i PDF-format her (link) eller i Word-format her (link). Meddelelsen om tilbagetrækning fra Aftalen eller fortrydelsesformularen skal indsendes til kundeservicecentre, hvis adresser kan findes her (link), eller sendes elektronisk til e-mail: [email protected]. Efter modtagelse af Køberens meddelelse elektronisk sender Sælgeren straks en bekræftelse på modtagelsen af meddelelsen til Køberens e-mail.
7.6. Køberen skal straks, men senest 14 (fjorten) dage efter indsendelse eller afsendelse af fortrydelsesformularen eller meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten til Sælgeren, returnere eller overdrage Varerne til Sælgeren i kundeservicecentrene (adresser kan findes her (link)) eller til en person, som Sælgeren har bemyndiget til at modtage Varerne. Fristen anses for overholdt, hvis Køberen overdrager eller sender Varerne til Sælgeren, før fristen på 14 (fjorten) dage udløber. Køberen afholder omkostningerne ved returnering af Varen.
7.7. Køberen har ret til at inspicere Varen for at fastslå dens art, egenskaber og funktioner, men brugen af Varen for at fastslå dens art, egenskaber og funktioner skal ske i det omfang, det ville være muligt i en butik.
7.8. Køberen er ansvarlig for en værdiforringelse af Varen eller dens brug i strid med god tro (herunder, men ikke begrænset til, i de tilfælde, der er nævnt i punkt 7.9. i disse Vilkår), hvis Varen i perioden for udøvelse af fortrydelsesretten er brugt til et andet formål end at fastslå Varens art, egenskaber og funktioner.
7.9. Den returnerede Vare må ikke være beskadiget eller brugt ud over det, der er nødvendigt for at fastslå Varens art, egenskaber og funktioner. Køberen forsøger at bevare den originale emballage, autentiske etiketter og beskyttelsesposer for den returnerede Vare. Varerne skal returneres i komplet stand med samme tilbehør, som de blev solgt med, vedlagt Varens instruktion og garantibevis, hvis disse blev leveret med Varen. Gaver modtaget sammen med Varerne skal også returneres.
7.10. Ved returnering af Varen skal fakturanummer og ordrenummer angives. Hvis det er muligt, vedlægger Køberen fakturaen, så Sælgeren hurtigst muligt kan sikre Køberen tilbagebetaling af pengene for den købte Vare.
7.11. Køberen, der returnerede Varerne, får tilbagebetalt hele det beløb, der er betalt for Varen, inklusive leveringsomkostninger. Sælgeren tilbagebetaler pengene for Varerne og leveringsomkostningerne senest 14 (fjorten) dage fra den dag, hvor Sælgeren modtog information om Køberens beslutning om at trække sig tilbage fra Aftalen. De aktuelle takster for levering og service er angivet i afsnittet "Levering og Afhentning af Varer". Hvis kun en del af Varerne returneres, refunderes leveringsomkostningerne kun, hvis de resterende Varer i samme ordre, købt separat, ville have en lavere takst end den takst, der blev anvendt ved køb af Varerne sammen med de Varer, der returneres, og kun i det omfang, der svarer til forskellen mellem de angivne takster. Hvis Køberen har valgt at bruge en leveringsmetode, der ikke er den billigste standardleveringsmetode, som Sælgeren tilbyder, er Sælgeren ikke forpligtet til at refundere Køberen de ekstra leveringsomkostninger.
7.12. Sælgeren overfører de refunderede beløb til den bankkonto, der er angivet af Køberen i meddelelsen om tilbagetrækning fra Aftalen eller fortrydelsesformularen.
7.13. Køberen har ret til at trække sig tilbage fra Aftalen også indtil det tidspunkt, hvor Køberen modtager Varerne.
7.14. I tilfælde af, at Varerne blev leveret til Køberen efter tilbagetrækning fra Aftalen:
a) Køberen er forpligtet til straks at returnere Varerne til Sælgeren;
b) Bortset fra tilfælde relateret til en ikke-konform Vare, som fastsat i punkt 15.11. i Vilkårene, vil Køberen være ansvarlig for at afholde udgifterne til returnering af Varerne til Sælgeren;
c) Køberen er forpligtet til behørigt at drage omsorg for opbevaring af Varerne indtil deres returnering til Sælgeren;
d) Varens pris og leveringsomkostninger kompenseres til Køberen i overensstemmelse med punkt 7.11. i Vilkårene.
7.15. Køberen har i alle tilfælde de rettigheder, der følger af salget af en ikke-konform Vare, som er fastsat i Republikken Letlands lovgivning. Returbestemmelserne, der er angivet i dette afsnit 7 eller andre punkter i Vilkårene, påvirker ikke eksistensen af disse rettigheder.
Levering til Hjemmet
8.1. Efter Køberens valg leveres Varerne af et transportfirma for Køberens regning. I særlige af Sælgeren angivne tilfælde leveres Varerne for Sælgerens regning.
8.2. Køberen, der vælger service for levering af Varer til hjemmet på tidspunktet for ordren, forpligter sig til at angive et præcist leveringssted for Varerne. Den præcise leveringspris afhænger af vægten og prisen på de bestilte Varer. De aktuelle leveringspriser er angivet i afsnittet "Levering og Afhentning af Varer".
8.3. Tjenester for aflæsning og opbæring af Varerne skal bestilles separat inden betaling for Varerne. Køberen betaler for tjenester for aflæsning og opbæring af Varerne. I særlige af Sælgeren angivne tilfælde betales aflæsnings- og opbæringstjenester af Sælgeren. De aktuelle priser for aflæsnings- og opbæringstjenester er angivet i afsnittet "Levering og Afhentning af Varer".
8.4. Køberens ordre udføres inden den planlagte leveringsdato, der er angivet i afsendelsesmeddelelsen i punkt 5.7. i Vilkårene, medmindre der opstår begivenheder, som Sælgeren ikke kontrollerer (som defineret i afsnit 17 i disse Vilkår).
8.5. Normalt leveres Varerne til den adresse, Køberen har angivet, inden for de frister, der er angivet i afsnittet "Levering og Afhentning af Varer". Køberen informeres altid om den forventede leveringsfrist for Varen via e-mail.
8.6. Hvis Køberen, før afgivelse af ordren, vælger tjenesten "Ekspreslevering", men varen ikke leveres inden for den angivne tid, har Køberen ret til at få pengene tilbage for den betalte "Ekspreslevering" service.
8.7. Ved bestilling af mere end én Vare kan de blive leveret på forskellige tidspunkter, da de transporteres fra forskellige lagre. Der opkræves ingen ekstra transportomkostninger herfor. Hvis flere Varer med forskellige leveringsfrister bestilles, bestemmes den samlede leveringsfrist for Varerne ud fra den længste leveringsfrist.
8.8. Ejendomsretten til Varen overgår til Køberen i det øjeblik, kureren overdrager Varerne til Køberen. Risikoen for utilsigtet bortgang eller beskadigelse af Varerne overgår til Køberen, når Køberen eller en tredjepart, der ikke er transportøren (kureren) og er angivet af Køberen, har modtaget Varerne. Hvis Køberen selv vælger Varetransportøren, og Sælgeren ikke tilbød en sådan leveringsmulighed, overgår risikoen angivet i dette afsnit til Køberen i det øjeblik, Varen overdrages til transportøren.
8.9. Ved levering af forsendelsen er Køberen eller en tredjepart, der er angivet af Køberen, forpligtet til sammen med transportfirmaets repræsentant at kontrollere forsendelsens emballagetilstand. Hvis Køberen konstaterer, at forsendelsen er beskadiget, er Køberen forpligtet til:
At angive dette over for kureren, der leverede Varen;
I leveringsdokumentet for forsendelsen at bemærke, at emballagen har skader og sammen med kureren udfylde en Akt om Emballageskader (inspektion);
At kontrollere Varerne inde i emballagen, og hvis de er beskadiget, at dokumentere skaderne med fotografier. Fotografierne vil være nødvendige for proceduren for returnering af Varer på grund af levering af en ikke-konform Vare;
Hvis Varens emballage ikke er beskadiget, er det ikke nødvendigt at kontrollere Varen i kurerens tilstedeværelse.
Hvis Køberen accepterer forsendelsen og underskriver dokumenterne, antages det, at forsendelsen er leveret på en behørig måde.
8.10. Hvis der konstateres skade på forsendelsens emballage, har Køberen eller en tredjepart, der er angivet af Køberen, ret til ikke at acceptere forsendelsen. I et sådant tilfælde udfylder repræsentanten for kurertjenesteorganisationen sammen med Køberen eller en tredjepart, der er angivet af Køberen, en speciel akt om forsendelsesnonkonformitet, som indsendes af repræsentanten for kurertjenesteorganisationen, og hvori de konstaterede skader angives.
8.11. Hvis Køberen eller en tredjepart, der er angivet af Køberen, accepterer forsendelsen og underskriver på den dataindsamlingsenhed, som repræsentanten for kurertjenesteorganisationen har indsendt, eller på papirleveringsbekræftelsen uden bemærkninger, antages det, at Varerne er leveret i ubeskadiget forsendelsesemballage, at de supplerende tjenester, der er angivet på dataindsamlingsenheden eller papirleveringsbekræftelsen, er blevet udført behørigt, medmindre andet er angivet.
8.12. Ved levering og overdragelse af Varerne på den adresse, Køberen har angivet, antages det, at Varerne er overdraget til Køberen, uanset om Varerne faktisk er accepteret af Køberen eller af en tredjepart, der accepterede Varerne på den angivne adresse. Hvis Varerne ikke leveres på den planlagte leveringsdag, informerer Køberen straks Sælgeren herom, dog senest dagen efter den planlagte leveringsdag for Varerne.
8.13. Hvis en anden end Køberen accepterer Varerne, er Køberen forpligtet til at angive oplysningerne om den person, der modtager Varerne, ved udfyldelse af ordrens leveringsinformation.
8.14. Ved modtagelse af Varerne skal der fremvises et gyldigt identitetsdokument for behørigt at identificere Køberen. Hvis Køberen ikke selv kan modtage Varerne, men Varerne leveres til den adresse, Køberen har angivet, har Køberen ikke ret til at fremsætte krav over for Sælgeren vedrørende levering af Varerne til en uegnet person.
8.15. Køberen er forpligtet til inden for 14 (fjorten) dage fra leveringen af Varerne at kontrollere Vareemballagen, mængden, kvaliteten, sortimentet, tilbehøret og fuldstændigheden. Hvis Køberen ikke opfylder denne forpligtelse inden for den angivne frist og ikke indsender et krav til Sælgeren, antages det, at Vareemballagen er i behørig stand, og at mængden, kvaliteten, sortimentet, tilbehøret og fuldstændigheden stemmer overens med Aftalens betingelser.
Afhentning af Varer i Kundeservicecentret
8.16. Efter Køberens valg, bortset fra de tilfælde, der er fastsat i afsnittet "Levering og Afhentning af Varer", kan Varer bestilt i webshoppen gratis afhentes i kundeservicecentret.
8.17. Efter at Sælgeren har forberedt Varerne til afhentning, informeres Køberen via e-mail, telefonisk og/eller via SMS om, at Varerne er klar til afhentning.
8.18. Normalt er fristerne for forberedelse af Varerne til afhentning angivet i afsnittet "Levering og Afhentning af Varer".
8.19. De bestilte Varer skal afhentes senest 3 (tre) dage efter, at Sælgeren har informeret Køberen via e-mail, telefonisk og/eller via SMS om muligheden for afhentning af Varerne. Hvis Varerne ikke afhentes inden for den frist, der er angivet i dette punkt, annulleres ordren. I et sådant tilfælde, efter annullering af ordren, tilbagebetales Køberens betalte beløb for Varen straks, dog senest inden for 14 dage.
8.20. Ejendomsretten til Varen, når den afhentes i kundeservicecentret, overgår til Køberen i det øjeblik, Sælgeren overdrager Varerne til Køberen.
8.21. Ved modtagelse af Varerne i butikken er Køberen forpligtet til:
a) At angive PIN-koden, som modtages i SMS-beskeden om, at ordren er klar til afhentning i vareafhentningsstedet.
8.22. Varerne kan afhentes af enten Køberen selv eller en anden person. Hvis en anden person afhenter Varerne, skal Køberen videresende den kode, der er modtaget i SMS-beskeden, til denne person. Dette gælder for både fysiske og juridiske personer.
8.23. Ved modtagelse af Varerne er Køberen eller en tredjepart, der er angivet af Køberen, forpligtet til at kontrollere Vareemballagen, mængden, kvaliteten, sortimentet, tilbehøret og fuldstændigheden:
a) Ved konstatering af skade på Vareemballagen, uoverensstemmelse(r) i Varens mængde, kvalitet, sortiment, tilbehør og fuldstændighed, har Køberen eller en tredjepart, der er angivet af Køberen, ret til ikke at acceptere Varerne;
b) Hvis Køberen eller en tredjepart, der er angivet af Køberen, accepterer Varerne, antages det, at Varerne er overdraget i ordentlig emballage, og at Varens mængde, kvalitet, sortiment, tilbehør og fuldstændighed stemmer overens med Aftalens betingelser.
8.24. Yderligere information relateret til levering af Varer er angivet i afsnittet "Levering og Afhentning af Varer".
9.1. Priserne på Varerne vil være som angivet i webshoppen. Sælgeren gør alt rimeligt muligt for at sikre, at Varepriserne er korrekte på det tidspunkt, hvor Køberen indsender ordren. Hvis Sælgeren bemærker unøjagtigheder i Varepriserne, anvendes punkt 9.5. i disse Vilkår.
9.2. Varepriserne kan ændres, men sådanne ændringer vil ikke påvirke allerede indgåede Aftaler.
9.3. Varepriserne er angivet inklusive moms (hvor relevant) i det omfang, der på det pågældende tidspunkt anvendes i Republikken Letland. I tilfælde af, at momssatsen ændres i perioden fra ordreafgivelsen til leveringsdagen, kan prisen ændres under hensyntagen til ændringen i momsbeløbet, medmindre Køberen har betalt fuldt ud for Varerne, før ændringerne i momssatsen trådte i kraft. Sælgeren informerer Køberen skriftligt om sådanne prisændringer og giver Køberen mulighed for at købe Varen til den pris, der er justeret under hensyntagen til den ændrede momssats, eller at annullere ordren. Ordren udføres ikke, før Sælgeren modtager svar fra Køberen. I tilfælde af, at det ikke er muligt at kontakte Køberen ved brug af de angivne kontaktoplysninger, antages det, at ordren er annulleret, og Køberen informeres skriftligt herom.
9.4. Varepriserne inkluderer ikke omkostningerne til forberedelse af ordren, levering og opbæring af Varerne. Priserne for leveringsomkostninger, der er angivet i webshoppen, kan ændres. De aktuelle leveringspriser er angivet i afsnittet "Levering og Afhentning af Varer".
9.5. I betragtning af, at Sælgerens webshop tilbyder et meget bredt sortiment af Varer, og på trods af alle Sælgerens rimelige bestræbelser, kan det ikke udelukkes, at Varens pris kan være angivet forkert på grund af en teknisk fejl, der er uafhængig af Sælgeren. I tilfælde af, at Sælgeren konstaterer, at Varens pris er angivet forkert, informerer Sælgeren Køberen skriftligt via e-mail, telefonisk og/eller via SMS og annullerer ordren. Hvis Køberen ønsker at købe den samme Vare til den nye, korrekt angivne pris, skal den bestilles igen.
Om Anvendelse af Omvendt Moms (Reverse Charge VAT)
9.6. For Varer, der er omfattet af Republikken Letlands lovgivning, anvendes ordningen med omvendt momsbetaling (reverse charge VAT). Omvendt moms anvendes ikke, hvis momsbetaleren, der har afgivet ordren, ikke betaler fra sin bankkonto. Ved anvendelse af omvendt moms gives der ikke rabatter.
10.1. Køberen kan betale for Varerne:
a) Kontant eller med bankkort ved modtagelse af varerne, i overensstemmelse med betingelserne angivet i afsnittet "Betaling";
b) Ved bankoverførsel til Sælgerens konto, der er angivet i momsforudbetalingsfakturaen;
c) Med betalingskort (kredit- eller debetkort);
d) Ved afbetaling ved brug af leasingpartneres tjenester;
e) Ved direkte bankoverførsel ved brug af partneres tjenester.
10.2. Det anbefales for juridiske personer at angive virksomhedens registreringsnummer i ordreinformationen for hurtigere betalingsidentifikation. På denne måde bekræftes ordren hurtigere i systemet, og dens udførelse påbegyndes hurtigere.
10.3. Modtagelsen af betalinger sikres af tredjeparter, som ikke er parter i Aftalen indgået mellem Køberen og Sælgeren. De tredjeparter, der har ret til at levere tjenester for gennemførelse af kontantløse betalinger, er ansvarlige for behandlingen af Køberens data i overensstemmelse med de lovmæssige bestemmelser om beskyttelse af personoplysninger og datasikkerhed.
10.4. Hvis Køberen vælger betalingsmåden angivet i punkt 10.1. c. og e. i Vilkårene, er Køberen forpligtet til at bekræfte betalingsordren i Køberens bank senest 12 (tolv) timer fra trykket på knappen "Bestil". Hvis betalingsordren ikke bekræftes inden for den angivne frist, har Sælgeren ret til at antage, at Køberen har trukket sig fra indgåelsen af aftalen, og annullere ordren.
10.5. De Varer, Køberen har valgt, reserveres i Sælgerens system, og Sælgeren begynder at opfylde ordren:
a) Når Sælgeren modtager en meddelelse fra Køberens bank om den foretagne betaling for de valgte varer – i tilfælde af punkt 10.1. b., c. og e. i Vilkårene;
b) Når der modtages en bekræftelse på tildeling af finansiering – i tilfælde af punkt 10.1. d. i Vilkårene;
c) Straks efter ordreudførelsen, som fastsat i tilfælde af punkt 10.1. a. i Vilkårene.
10.6. Webshoppen tilbyder ikke "Tax Free"-tjenester.
10.7. Detaljeret information relateret til betaling er angivet i afsnittet "Betaling".
11.1. Køberen forpligter sig til kun at give korrekte og komplette oplysninger i købsformularen. Hvis informationen angivet i købsformularen ændres, er Køberen forpligtet til straks at opdatere den.
11.2. Køberen forpligter sig til at bruge webshoppen ærligt og korrekt, og ikke at skade dens drift eller stabile funktion. Hvis Køberen ikke overholder denne forpligtelse, har Sælgeren ret til uden forudgående varsel at begrænse, suspendere (ophøre) Køberens mulighed for at bruge webshoppen, og Sælgeren er ikke ansvarlig for eventuelle Køberens tab i forbindelse hermed.
11.3. Køberen er forpligtet til at betale for de bestilte Varer og acceptere dem i henhold til proceduren fastsat i disse Vilkår.
11.4. Uanset forpligtelserne fastsat i andre punkter i Vilkårene, forpligter Køberen sig til, før ibrugtagning af Varen (herunder også før samling, montering osv.), at gennemgå Varen og sikre sig, at den modtagne Vare er den, Køberen har bestilt.
11.5. Køberen er forpligtet til at overholde andre krav, der er fastsat i disse Vilkår og i Republikken Letlands lovgivning.
12.1. Sælgeren forpligter sig til:
a) At yde enhver indsats for at sikre betingelser, så Køberen kan bruge de tjenester, webshoppen tilbyder, på behørig vis;
b) At respektere Køberens privatliv, og kun behandle Køberens personoplysninger i overensstemmelse med proceduren fastsat i Vilkårene, Privatlivspolitikken og Republikken Letlands lovgivning.
12.2. Sælgeren forpligter sig til at overholde alle krav, der er angivet i disse Vilkår.
13.1. Nogle af de Varer, Sælgeren sælger, er dækket af en producentgaranti. Information om garantien og de gældende betingelser er angivet i producentgarantien, der leveres med Varerne.
13.2. Producentgarantien supplerer Køberens rettigheder i forbindelse med ikke-kvalitetsvarer.
13.3. Producentens garantiforpligtelser er kun gyldige, hvis Varens driftsbetingelser ikke er overtrådt. Før brug af Varen skal Køberen omhyggeligt læse Varens driftsinstruktion, hvis en sådan er tilgængelig.
14.1. Sælgeren garanterer Varens kvalitet (den lovpligtige kvalitetsgaranti). Sælgeren giver en kvalitetsgaranti, der er gældende i en bestemt periode, for forskellige Varetyper, hvis specifikke frist og andre betingelser er angivet i de dokumenter, der leveres sammen med Varen.
14.2. Varefotografier er kun til illustrative formål, og de originale produkter kan afvige fra de afbildede. De indsendte Varefotografier kan ikke bruges som grundlag for krav. Varen anses for at være i overensstemmelse, hvis den stemmer overens med den prøve, model eller beskrivelse, der er angivet i webshoppen.
14.3. Garantien fra Sælgeren begrænser ikke Køberens rettigheder, som er fastsat i Republikken Letlands lovgivning ved køb af varer af utilfredsstillende kvalitet.
15.1. Varedefekter afhjælpes, og ikke-konforme Varer erstattes eller returneres, baseret på den procedure, der er fastsat i disse Vilkår, og under hensyntagen til kravene i den gældende lovgivning i Republikken Letland.
15.2. Køberen, der ønsker at indgive en klage (formular for garantiserviceansøgning er tilgængelig her i PDF-format (link); WORD-format (link) eller PDF-format (link); WORD-format (link)) om Varer af utilfredsstillende kvalitet eller ufuldstændig pakning, kan gøre dette i kundeservicecentrene, hvis adresser kan findes her (link), eller via e-mail: [email protected], ved at returnere den potentielt ikke-konforme Vare.
15.3. Ved indgivelse af en klage skal Køberen angive følgende information:
a) Fakturanummeret og ordrenummeret for Varen. Hvis det er muligt, vedlægger Køberen fakturaen, så Sælgeren hurtigst muligt kan behandle Køberens klage;
b) Varens defekt, tegn på skade eller manglende del skal angives;
c) Andre beviser skal indsendes, f.eks. fotografi af Varen, fotografi af det defekte sted (hvis det er en mekanisk skade, og det er muligt at fotografere), fotografi af Vareemballagen osv.
15.4. Ved indgivelse af en klage skal Køberen angive en af de måder, hvorpå Køberen ønsker, at kravet skal løses:
a) Sælgeren skal uden beregning afhjælpe Varens nonkonformitet - mangler inden for en rimelig frist, hvis manglerne kan afhjælpes i overensstemmelse med garantibetingelserne;
b) Reducere købsprisen tilsvarende, under hensyntagen til Varens slitage eller den fordel, Køberen har opnået ved brug af Varen, og som Sælgeren og Køberen har aftalt;
c) Uden beregning erstatte Varen med en analog Vare af tilfredsstillende kvalitet inden for en rimelig frist, undtagen i tilfælde, hvor manglerne er små/ubetydelige, eller de opstod på grund af Køberens fejl;
d) Annullere Aftalen og tilbagebetale det beløb, Køberen har betalt for Varen, undtagen i tilfælde, hvor Varens nonkonformitet er ubetydelig og ikke væsentligt kan påvirke Køberens mulighed for at bruge Varen. Varens nonkonformitet anses for ubetydelig, hvis den ikke væsentligt reducerer kvaliteten af udførelsen af Varens grundlæggende funktioner eller brugsegenskaber, og den kan afhjælpes uden at forårsage visuelt konstaterbare ændringer i Varens ydre udseende.
15.5. Ved behandling af klagen gives der svar inden for 15 (femten) arbejdsdage fra modtagelsen af klagen. Hvis det af objektive årsager ikke er muligt at give svar på Køberens klage inden for den nævnte frist, informerer Sælgeren straks Køberen skriftligt herom, angiver en rimelig frist, inden for hvilken svaret vil blive givet, samt begrunder behovet for en sådan forlængelse.
15.6. Køberen kan også forhøre sig om garantiservicespørgsmål via telefon +371 6677 8876 eller ved at stille spørgsmål ved at skrive til e-mail: [email protected].
15.7. Varer af potentielt utilfredsstillende kvalitet leveres først til Sælgerens garantiservices (kontakter kan findes her (link)). Kun efter konstatering af, at Varen er en Vare af utilfredsstillende kvalitet, kan Køberens anmodning om Varer af utilfredsstillende kvalitet imødekommes.
15.8. Varigheden af garantiservice er fra 7 til 30 (syv til tredive) kalenderdage. I undtagelsestilfælde, hvor Varerne sendes til garantiservicecentre i et andet EU-land, kan garantiserviceprocessen for Varen vare fra 14 til 70 (fjorten til halvfjerds) kalenderdage, afhængigt af Varens art. Vi understreger, at vi i alle tilfælde bestræber os på at gennemføre garantiserviceprocessen inden for den kortest mulige tidsperiode.
15.9. Udstyr, der leveres til garantiservice, må ikke indeholde Køberens personoplysninger og SIM-kort. Sælgeren er ikke ansvarlig for og dækker ikke udgifter til information, der er placeret i udstyr indsendt til garantiservice, genoprettelse og gendannelse af sådan information.
15.10. Ikke-afhentede Varer, der er indsendt til garantiservice, opbevares i 3 (tre) måneder. Denne frist begynder at løbe fra den første meddelelse til Køberen, ved brug af de angivne kontaktoplysninger (telefon, e-mailadresse osv.), om at Køberen kan modtage Varen, der er returneret fra garantiservicecentret. Hvis Køberen ikke afhenter Varerne inden for den angivne frist, har Sælgeren ret til ikke længere at opbevare Varerne; Varen kan blive destrueret. I et sådant tilfælde er Sælgeren ikke ansvarlig for Køberens information, der er tilbage i den ikke-afhentede Vare, og andre Køberens tab, der er opstået i forbindelse med en sådan destruktion af Varen.
15.11. Hvis Køberen (forbrugeren) konstaterer en Vare af utilfredsstillende kvalitet og ønsker at returnere den, forpligter Sælgeren sig til at sikre Køberen returnering af Varen ved at refundere Køberen (forbrugeren) omkostningerne ved returnering af Varen. Hvis Køberen vælger en returmetode, der adskiller sig fra den returmetode, Sælgeren tilbyder, og som resulterer i uforholdsmæssige og større omkostninger, er Sælgeren ikke forpligtet til at dække sådanne omkostninger ved returnering af Varerne.
15.12. Ikke-konforme stort volumenvirer og Varer, der vejer mere end 10 kg, til afhjælpning af mangler, ombytning eller annullering af Aftalen, leveres af Sælgeren for egen regning, hvis Aftalen er indgået med en forbruger (fysisk person). Hvis Sælgeren nægter at levere varen, har Køberen (forbrugeren) ret til selv at levere varen eller ved hjælp af en tredjepart, men for Sælgerens regning. I et sådant tilfælde forpligter Sælgeren sig til at refundere Køberen (forbrugeren) omkostningerne ved returnering af Varen, som Køberen har pådraget sig i forbindelse med levering af Varen til Sælgeren, inden for 3 (tre) arbejdsdage efter modtagelse af dokumentet, der bekræfter udgifterne.
16.1. Køberen er ansvarlig for handlinger, der er udført ved brug af webshoppen, herunder, men ikke begrænset til, korrektheden af de data, der er angivet i købsformularen. Køberen påtager sig ansvaret for de konsekvenser, der opstår på grund af fejl eller unøjagtigheder i de data, der er angivet i købsformularen.
16.2. Ved udfyldelse af købsformularen i webshoppen er Køberen ansvarlig for opbevaringen og (eller) overdragelsen af sine login-data til tredjeparter. Hvis tredjeparter bruger de tjenester, der tilbydes i webshoppen, og logger ind på webshoppen ved hjælp af Køberens login-data, anser Sælgeren en sådan person for at være Køberen, og Køberen er ansvarlig for alle handlinger udført af en sådan tredjepart i webshoppen.
16.3. Sælgeren, i det omfang det ikke er i strid med gældende lovgivning, er fritaget for ethvert ansvar i de tilfælde, hvor tab opstår, fordi Køberen, uden at tage hensyn til Sælgerens anbefalinger og sine forpligtelser, ikke gjorde sig bekendt med disse Vilkår, denne Privatlivspolitik og andre dokumenter, der er angivet i Vilkårene, selvom en sådan mulighed blev stillet til rådighed for Køberen.
16.4. Køberen er forpligtet til at sikre en sikker opbevaring af sine login-data til webshoppen og ikke at videregive dem, samt at sikre, at dataene kun er kendt af ham/hende selv, og dataene kun bruges af Køberen selv, samt ikke at overdrage dem eller på anden måde skabe mulighed for andre personer for at gøre sig bekendt med eller bruge disse data. Hvis der opstår mistanke om, at login-dataene kan være blevet kendt af en anden person, skal Sælgeren straks informeres herom, samt Sælgeren skal straks informeres om et brud på eller videregivelse af login-dataene til webshoppen. Alle handlinger, der er udført ved brug af Køberens identifikationskode, anses for at være udført af Køberen, og Køberen påtager sig det fulde ansvar for konsekvenserne af sådanne handlinger.
16.5. For brud på Aftalen, der er indgået ved brug af webshoppen, er parterne ansvarlige i henhold til proceduren fastsat i Republikken Letlands lovgivning.
16.6. I tilfælde af, at Sælgeren overtræder betingelserne i disse Vilkår, er Sælgeren ansvarlig for skade eller tab, der er opstået for Køberen, og som opstod som en forudsigelig konsekvens af overtrædelsen af disse Vilkår. Skade eller tab anses for at være forudsigeligt, hvis det er en åbenbar konsekvens af Sælgerens overtrædelse, eller hvis Sælgeren og Køberen var bevidste om en sådan skade eller tab på tidspunktet for indgåelsen af Aftalen.
16.7. Sælgeren leverer kun Varer til husholdningsbehov og personlig brug. Køberen forpligter sig til ikke at bruge de solgte Varer til kommercielle, forretningsmæssige eller videresalgsformål, og Sælgeren vil ikke være ansvarlig for tabt fortjeneste, forretningstab, driftsforstyrrelser eller tab i forbindelse med mistede forretningsmuligheder for Køberen.
16.8. Sælgeren er ikke ansvarlig for information leveret på andre virksomheders hjemmesider, selvom Købere når disse hjemmesider ved brug af en henvisning på Sælgerens webshop.
17.1. Sælgeren er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse eller forsinket opfyldelse af Aftalen eller enhver forpligtelse fastsat i Aftalen, hvis en sådan manglende opfyldelse eller forsinkelse er opstået på grund af omstændigheder af force majeure.
17.2. I tilfælde af, at der opstår en begivenhed uden for Sælgerens kontrol, som påvirker behørig opfyldelse af Sælgerens forpligtelser i henhold til Aftalen:
a) Informerer Sælgeren straks Køberen; og
b) Opfyldelsen af Sælgerens forpligtelser, der følger af Aftalen, suspenderes, og fristen for opfyldelsen af forpligtelserne forlænges med en frist svarende til varigheden af begivenheden uden for Sælgerens kontrol. Hvis begivenheder uden for Sælgerens kontrol påvirker leveringen af Varerne til Køberen, aftaler Sælgeren en ny leveringsdato efter afslutningen af Sælgerens begivenheder uden for Sælgerens kontrol.
18.1. Begrebet "skriftligt", der anvendes i Vilkårene, omfatter også e-mails.
18.2. Køberen, for at kommunikere skriftligt med Sælgeren, eller i tilfælde af, at Vilkårene fastsætter Køberens forpligtelse til at kontakte Sælgeren skriftligt, sender Sælgeren en e-mail til adressen [email protected] eller et almindeligt brev adresseret til UAB “Kesko Senukai Digital” til adressen Kareivių g. 11B, LT-09109 Vilnius. Sælgeren informerer Køberen skriftligt om modtagelsen af meddelelsen (normalt via e-mail). Proceduren for Køberens henvendelse til Sælgeren med henblik på udøvelse af fortrydelsesretten og tilbagetrækning fra Aftalen er fastsat i punkt 7 i disse Vilkår.
18.3. Sælgeren sender alle meddelelser til Køberen til den e-mailadresse, som Køberen har angivet i købsformularen.
19.1. Enhver Aftale, der indgås mellem Sælgeren og Køberen, er underlagt disse Vilkår sammen med de dokumenter, der er klart angivet i Vilkårene. Enhver fravigelse fra disse Vilkår er kun gyldig, hvis den er udarbejdet i et skriftligt dokument.
19.2. Køberen har visse rettigheder i henhold til Republikken Letlands lovgivning, der er relateret til Varer af utilfredsstillende kvalitet. Ingen bestemmelse i disse Vilkår må fortolkes som begrænsende eller indskrænkende udøvelsen af sådanne rettigheder.
19.3. Sælgeren har ret til at overdrage sine rettigheder og forpligtelser i henhold til Aftalen til en tredjepart eller personer, men en sådan overdragelse af rettigheder og forpligtelser vil ikke have nogen indflydelse på Køberens rettigheder og Sælgerens forpligtelser i henhold til disse Vilkår. I tilfælde af en sådan overdragelse informerer Sælgeren Køberen ved at give information om overdragelsen i webshoppen.
19.4. Køberen har ikke ret til at overdrage alle eller dele af rettighederne eller forpligtelserne, der følger af disse Vilkår, til en tredjepart eller personer uden Sælgerens skriftlige samtykke.
19.5. Hvis en af disse Vilkår erklæres ulovlig, ugyldig eller ikke-anvendelig af en domstol, forbliver de resterende bestemmelser i disse Vilkår i kraft og er fuldt ud anvendelige. Enhver bestemmelse i disse Vilkår, der kun delvist eller i et bestemt omfang er erklæret ulovlig, ugyldig eller ikke-anvendelig, forbliver i kraft i det omfang, hvori den ikke blev erklæret ulovlig, ugyldig eller ikke-anvendelig.
19.6. Disse Vilkår og forholdet mellem parterne i henhold til disse Vilkår (herunder også spørgsmål om indgåelse, gyldighed, anvendelse og ophør af Aftalen) er underlagt Republikken Letlands lovgivning og skal fortolkes i henhold til Republikken Letlands lovgivning.
19.7. Enhver tvist, uenighed eller krav, der opstår som følge af eller er relateret til disse Vilkår, deres overtrædelse, ophør eller gyldighed, skal endeligt afgøres i henhold til proceduren fastsat i Republikken Letlands lovgivning.
19.8. Tvister mellem Køberen og Sælgeren løses ved gensidige forhandlinger. Hvis Sælgeren nægter at imødekomme Køberens klage, eller Køberen ikke er enig i de løsninger, Sælgeren tilbyder, og fastslår, at hans/hendes rettigheder eller interesser er blevet krænket, kan Køberen indgive en klage til Forbrugerklagenævnet (Patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas komisija), beliggende på Brīvības iela 55, Rīga, Letland, LV-1010, som behandler forbrugertvister (mere information om tvistbilæggelse er tilgængelig på ).
19.9. Ud over det ovenfor anførte kan Køberen bruge den elektroniske tvistbilæggelsesplatform (ODR) til at løse tvister om varer eller tjenester købt på internettet. Mere information: .